مراحل تولید ورق کامپوزیت آلومینیوم


ساخت ورق های نمای کامپوزیت چهار مرحله دارد:

1= آماده سازی

ورق های صاف از صفحه های آلیاژ مرغوب آلومینیوم – منیزیم تهیه می گردند و با استنلس روکش شده اند.

پانل های آلومینیوم که در اجرای نمای کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرند با فناوری شرکت هنکل آلمان می باشند ابتدا گرد و غبار و ناخالصی از روی سطح پانل نمای کامپوزیت زدوده می شود سپس نیروی چسبندگی ورق کامپوزیت به وسیله نواری از اکسید که روی آن را می پوشاند افزایش می یابد.

2- روکش کردن

مرحله ی دوم در تولید پانل های نمای کامپوزیت روکش کردن است این مرحله در اتاق های خالی از گرد و غبار انجام می شود که سبب می شود کیفیت روکش و ظاهر آن حفظ شود این مرحله که از طریق تجهیزات دقیق روکش کاری انجام می شود با عملیات دقیقی در کوره ها کیفیت روکش ها را از لحاظ مقاومت در برابر آتش و انعطاف پذیری تضمین می کند.

3- کامپوزیت

برای تولید پانل های نمای کامپوزیت ابتدا جداسازی انجام می شود. خط تولید اتوماتیک گرمایی کامپوزیت نه تنها پانل را صاف و هموار می کند بلکه مهمترین تاثیر تکنولوژیکی را گذاشته و قدرت پانل را افزایش می دهد. پانل آلومینیومی جلویی و پانل آلومینیومی پشتی با چسبی قوی و محکم به یکدیگر چسبانده می شود.

4- نهایی سازی

مرحله ی آخر صیقل دهی است، این کار یعنی به عمل آوردن پانل نمای کامپوزیت از نظر طول و عرض و قطر، که هدف آن مطابقت با استانداردهای مربوط به پارامترهای مختلف مقررات ملی می باشد.